miercuri, 10 iunie 2009

Articol despre Ad-Lot pe apPRentice.ro



Proiectul Ad-Lot.com este sustinut de apPRentice.ro! Va redau articolul integral:

"Ne plac tinerii, ne plac ideile şi cel mai mult ne plac tinerii cu idei. Ne plac cei care au iniţiativă în loc să stea să se plângă de ce se întâmplă în jurul lor. Şi pentru că ne plac, îi promovăm. Vedeta zilei de azi este Ad-Lot - proiectul unui student, soluţie pe timp de criză, site-ul care îţi creşte numărul de vizitatori unici. Depinde de voi cum vă veţi referi la el după ce veţi citi acest articol.

Gabriel Ionuţ Popa îl numeşte „cel mai interesant proiect românesc”. El este „tatăl”. Are 20 de ani şi este student la Facultatea de Administraţie Publică din cadrul SNSPA. Şi pentru că ne-am gândit că nu poate să descrie nimeni mai bine proiectul decât însuşi creatorul său, i-am luat un interviu tânărului întreprinzător.
Recunosc, am fost sceptică la început. Chiar nu mai există un astfel de „panou publicitar online”? Cum rămâne cu celebrul MillionDolarHomePage? Şi totuşi, de ce ar intra oameni pe acest site? Nu suntem toţi sătui de publicitate? Şi de unde ar veni vizitatori? O mie de întrebări îmi treceau prin cap. Dar ştiam că Gabriel trebuie să aibă un răspuns la toate.

Salut Gabriel! Felicitări în primul rând pentru iniţiativă! Văd că a început bine afacerea. Nici nu i-ai dat drumul bine şi ai deja 6 spaţii închiriate. Vorbeşte-mi puţin despre proiect. Cum ţi-a venit ideea, când ai demarat proiectul şi cărui fapt crezi că se datorează succesul rapid?

Salut! Ideea acestui proiect a apărut in urmă cu câteva luni, după ce am aflat că domeniul publicitar si cel imobiliar au fost grav afectate de criza. Apoi am citit că firmele se orientează spre publicitatea pe bloguri, pentru că este mai ieftină. Si m-am gândit că aş putea să ofer o formă de publicitate foarte ieftină, dar şi eficientă in acelaşi timp. Aşa a apărut www.ad-lot.com, un site dedicat în întregime publicităţii. Pentru mine, spaţiile publicitare de pe site sunt ca nişte terenuri care îşi asteaptă proprietarii. Site-ul a fost lansat pe 10 mai şi deja am reuşit să conving 6 clienţi. Succesul acestui site se datorează în primul rând faptului că este ceva nou, ceva atipic, ceva ce nu s-a mai făcut până acum. Şi, în aceeaşi măsura se datoreaza şi celor 6 companii care au avut “curajul” de a-şi promova produsele pe Ad-Lot. Pentru mine, un afacerist de succes este acela care are curajul să rişte! Si administratorii acestor firme mi-au dovedit că îl au în momentul în care au cumpărat spaţii publicitare pe Ad-Lot. Şi nu s-au inşelat. Şi sunt convins că vor mai urma si alţii!

Sunt mulţumiţi clienţii de rezultatele de până acum?

În funcţie de “vechime”, fiecărui site care deţine un spaţiu publicitar pe Ad-Lot i-a crescut traficul cu cel puţin 1000 de vizitatori unici. Şi cum pînă acum nu am primit plîngeri, ci doar mesaje de mulţumire, înseamnă că administratorii companiilor prezente pe Ad-Lot sunt mulţumiţi.

Până la urmă chiar crezi că nu mai există un astfel de site? Şi deosebirea esenţială faţă de milliondollarhomepage.com constă în faptul că tu închiriezi spaţiile lunar şi nu le vinzi pe viaţă?

Între cele 2 site-uri sunt destule diferenţe: pe Ad-Lot spaţiile publicitare au dimensiuni prestabilite, acestea sunt disponibile pe toate paginile site-ului, fiecare companie decide pentru cât timp va fi afişat bannerul lor pe site, acest site nu se va închide când vor fi închiriate un număr anume de spaţii publicitare, companiile îşi pot schimba bannerul, clienţii site-ului decid unde va fi pusă imaginea lor, şi nu eu etc. Mai sunt şi alte diferenţe, dar nu aş avea loc să le scriu pe toate.

Şi totuşi, cum ajung oameni pe site? Crezi că dacă l-ai promova ca şi panou publicitar online s-ar înghesui lumea să-l vadă? Impresia mea este că lumea mai mult fuge de publicitate, decât să o caute. Schimbăm programul la TV, dăm pagina dintr-o revistă, refuzăm să luăm flyere de la cei care împart pe stradă etc.

Oamenii s-au săturat să nu poata urmări un film sau o emisiune cap-coada din cauza reclamelor. Aşa că m-am gândit să adun toate reclamele pe Ad-Lot, să las oamenii să se uite liniştiţi la filme, să nu mai fie deranjaţi de reclame cînd citesc un articol pe un site/blog şi să nu mai fie deranjaţi de flyere pe stradă. Şi cînd vor avea nevoie de o companie, să o găseasca pe Ad-Lot, acest site care poate fi un panou publicitar, poate fi un mare teren pe care nu construim case, ci punem reclame, poate fi un motor de căutare în imagini, poate fi o campanie de genul “deţine propria ta parcelă de internet/advertising” sau poate fi un puzzle compus din reclame. Acest site poate reprezenta altceva pentru fiecare, dar esenţa va fi aceeasi pentru toţi: site-ul de care avem nevoie pentru a găsi produsul de care avem nevoie. Pentru că, deşi “fugim” de reclame, avem nevoie de ele pentru a afla ce produse noi au apărut pe piaţă, produse de care avem nevoie, dar de care nu am şti fără promovare! Din acest motiv vin şi revin oamenii pe Ad-Lot.com!

Dacă site-ul este într-adevăr eficient, ce crezi că o să se întâmple dacă mâine mai apare un site de acest tip? Şi, eventual, apoi un altul, şi apoi un altul, şi tot aşa?

Ad-Lot.com este primul site care abordează publicitatea in acest fel. Si sunt convins că potenţialii clienţi vor dori să-şi asocieze imaginea cu originalul şi nu cu o copie a acestuia. Oricum, apariţia unui nou site ca acesta ar fi tot în avantajul meu, pentru că ar recunoaşte valoarea acestui proiect!

Gabriel, îţi mulţumim pentru interviu şi îţi urăm multă baftă în continuare!

Eu vă mulţumesc pentru că aveţi curajul să sustineţi acest proiect si vă promit că la următorul interviu Ad-Lot.com va fi “închiriat” in totalitate!"

Puteti citi articolul si la http://www.apprentice.ro/?p=1796

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu